вторник, 17 сентября 2019 г.

17.09 Քերականություն

95.Տրված բառերը բաժանի՛ր ըստ խոսքի մասի պատկանելիության՝ գոյական, ածական, թվական, դերանուն, բայ, մակբայ, կապ, շաղկապ, ձայնարկություն, վերաբերական բառեր (յուրաքանչյուրից երեք բառ):
Հարյուր իննսուներեք, թե, դու, անշուշտ, դանդաղ, վրա, թութակ, բոլորը, վա՜յ, մասին, կամաց-կամաց, հավանաբար, մտերմանալ, ոչ մեկը, հովիվ, որպեսզի, արագ, երրորդ, կացին, ա՜խ, դեղին, ընկերանալ, երկար, կարծես, կրկնել, է՜, բացի, որովհետև, հնգական:
Գոյական – կացին, թութակ, հովիվ
Ածական – դեղին, երկար
Դերանուն – դու, ոչ մեկը, բոլորը
Թվական – հարյուր իննսուներեք, երրերդ, հնգական
Բայ – մտերմանալ, ընկերանալ, կրկնել
Մակբայ – կամաց-կամաց, դանդաղ, արագ
Կապ – բացի, վրա, մասին
Շաղկապ – թե, որպեսզի, որովհետև
Ձայնարկություն – վա՜յ, ա՜խ, է՜
Վերաբերական – անշուշտ, հավանաբար, կարծես
96.Տե՛ս, թե նախորդ վարժության մեջ տրված բառերից որը ի՞նչ հարցի է պատասխանում և փորձի՛ր բացատրել խոսքի մասերի նման խմբավորումը։
Ա. Գոյական, ածական, թվական, դերանուն, բայ, մակբայ – նյութական իմաստ արտահայտող խոսքի մասեր
Բ. Կապ, շաղկապ, ձայնարկություն, վերաբերական բառեր – քերականական իմաստ արտահայտող խոսքի մասեր
97.Հարցական դերանունները փոխարինի՛ր այնպիսի բառերով, որոնք ընդգծված առարկաներին (ենթականերին) ինչ-որ հատկանիշ վերագրեն:
Պարզվեց, որ գաղտագողի մոտեցող մարդը (ինչպիսի՞ն) բարի է:
Քաղաքում պտտվող լուրերը (ինչպիսի՞ն) ազդեցիկ էին:
Եվրասիա մայրցամաքը (ո՞րն) ամենամեծն է:     
Խորհրդավոր այցելուները (քանի՞սն) վեցն են:
Այդ մրցույթի մասնակիցները (քանի՞սն) երեքն են:
Մեր դպրոցը շրջանում (ո՞րերորդն) չորրորդն է:
Մեր արձակուրդը (ի՞նչ է անում) վերջանում է:
Աշունը (ի՞նչ է արել) ներկել է դաշտերը, այգիներն ու անտառները:
98.Նախադասություններ կազմի՛ր` Ա խմբի առարկաներին Բ խմբի հատկանիշները վերագրելով:
Ա. Կղզի, անտառապահ, այգի, թանաք, թռչուն:
Բ. Միակ, խիստ, երրորդ, չորս, մյուս, ամբողջ, չորանալ, հեռանալ:
Հեռացող, խիստ անտառապահը զրուցում էր պատմության ուսուցչի հետ։
Այս չորս թռչունները միակն են, որ մնացել են չորացող այգում։
Ամբողջ երրորդ կղզում էլ ոչմի հետք չկար։
Մյուս թանաքը ավելի գեղեցիկ էր, բայց ավելի թանկ։
99.Բառակապակցություններ կազմի՛ր՝ ճամփորդ բառին տրված ածականները, հարակատար և ենթակայական դերբայներն ու դերանուններն ավելացնելով։
Անծանոթ, գլխիկոր, հոգնած, ծերացած, վերադարձող, հանգստացող, նույն, ուրիշ:
Անծանոթ ճամփորդ, գլխիկոր ճամփորդ, հոգնած ճամփորդ, ծերացած ճամփորդ, վերադարձող ճամփորդ, հանգստացող ճամփորդ, նույն ճամփորդ, ուրիշ ճամփորդ:
100.Բառակապակցություններ կազմի՛ր` Ա խմբի մակբայներն ավելացնելով Բ խմբի ածականներին ու բայերին:
Ա. Շատ, փոքր-ինչ, համարյա, հազիվ, ներքուստ:
Բ. Դեղին, հանգիստ, մեծ, հուզվել, հանգստանալ, լաց լինել:
Շատ մեծ, փոքր-ինչ դեղին, ներքուստ հանգիստ, համարյա լաց լինել, հազիվ հանգստանալ, փոքր-ինչ հուզվել:

Комментариев нет:

Отправить комментарий